Kom i gang med annoncering på TikTok

19 dec, 2022

TikTok er en social medieplatform, der giver brugerne mulighed for at oprette og dele korte videoer med andre. Platformen er de seneste par år vokset eksplosivt i popularitet, især blandt unge mennesker, og det giver derfor virksomheder en unik mulighed for at nå ud til netop den unge målgruppe. Når man annoncerer på sociale medier, er det rigtig vigtigt at være på forkant med udviklingen, og at være tidligt ude med nye teknologier og platforme.

Derfor bør du som annoncør undersøge TikTok som kanal til dit brand, og udnytte den nye platforms potentiale.

83 % af TikTok-brugerne siger, at appen spillede en rolle i deres købsrejse, så der er en reel mulighed her for at få din virksomhed til at vokse gennem brand awareness og konverteringer. Og da TikTok stadig er relativt nyt, er der mindre konkurrence på platformen end på andre sociale mediekanaler. Så hvis du ønsker at komme foran dine konkurrenter, er TikTok bestemt værd at overveje.

Annonceringsmuligheder

Der er en række måder, hvorpå virksomheder kan annoncere på TikTok, blandt andet gennem sponsorerede indlæg, hashtag-udfordringer og brandpartnerskaber. Sponsorerede indlæg er betalte annoncer, der vises i brugernes feeds, på samme måde som du måske kender det fra andre platforme. Hashtag-udfordringer opfordrer brugerne til at skabe videoer ved hjælp af et bestemt hashtag, og kan derfor starte en bølge af videoer, som automatisk skaber promovering af dit brand for dig. Brandpartnerskaber indebærer samarbejde med influencers, der har en stor fanskare på platformen. Det kan derfor være en fordel at udnytte deres eksisterende community samt brede kendskab til platformen, fremfor selv at begive sig ud i det. Hvis du vil blive klogere på TikTok annoncering, så kan du læse mere og blive klogere her

Der er ingen tvivl om, at video er et af de mest effektive metoder til at formidle information og at reklamere for dit produkt eller brand. Og på TikTok er videoer altid bedre end billeder! Det skyldes særligt, at det er en sound on-platform, som er videobaseret. Som annoncør skal du desuden huske at oprette annoncer, der ikke kun er visuelt tiltalende, men som også formidler information hurtigt og effektivt. 

TikToks enorme globale rækkevidde betyder, at din annonce har potentiale til at blive set af millioner af mennesker. Så sørg for, at den er fængende, kreativ og får dit budskab klart og tydeligt frem! TikTok tilbyder en række kreative muligheder for virksomheder til at nå ud til unge mennesker på en engagerende og sjov måde. Med over 800 millioner aktive månedlige brugere, giver platformen en unik mulighed for at komme i kontakt med denne svært tilgængelige befolkningsgruppe. Så hvis du er på udkig efter en ny måde at markedsføre din virksomhed på, så overvej at give TikTok en chance. Du kan læse meget mere om mulighederne på platformen på Tiktok-marketing.dk, hvor du også kan skrive dig op til vores nyhedsbrev, og holde dig opdateret!