3 grunde til at inkludere LinkedIn i sin annoncering

19 dec, 2022

Selvom der er flere grunde end 3 til at benytte LinkedIn som platform I sin annoncering, så er nedenstående grunde nogen af dem der typisk skaber mest værdi for virksomheder nye på LinkedIn. Selvom LinkedIn er en af de dyrere platforme, så vil platformens unikke målretningsmuligheder hurtigt gøre op for de højeres CPM-priser. Det skyldes ikke kun at LinkedIn er en platform med en øget seriøsitet og professionalisme, men også fordi at brugerne har et klart incitament til at opdatere deres oplysninger såsom jobtitel og arbejdsgiver. Dette gør, at den data man har på brugerne er mere præcise og aktuelle og at vi, som annoncører, har de bedste muligheder for, at ramme relevante profiler.

Del dit indhold

Som indholdsproducent kan du drage fordel af at distribuere dit indhold på LinkedIn. Ikke alene vil dit publikum blive eksponeret for det, men ved at tilmelde sig dit nyhedsbrev vil de modtage meddelelser, når du udgiver nye artikler. Dette er en fantastisk måde at sikre, at nye og interesserede læsere har konstant adgang til det nyeste indhold, du producerer. Desuden kan brugere kommentere og dele dine artikler, hvilket giver dig endnu flere chancer for at komme i kontakt med dem. Så udnyt platformen i dag, og få dit indhold ud!  Du ved aldrig, hvem der måske ser det eller bliver inspireret af det.

Data og events

Du kan også bruge LinkedIn Events til at engagere dig yderligere i din målgruppe. Med Event Analytics kan du spore, hvem der ser og engagerer sig i din begivenhedsside. Se detaljerede opdelinger af virksomheder, der deltog eller tilmeldte sig din begivenhed, og få indsigt i, hvad der gav mest genlyd hos dem. Du kan også drage fordel af Event Ads til at promovere dine begivenheder og få flere deltagere til at deltage. Og med Lead Forms kan du tilføje formularer til din begivenhedsside og indsamle kontaktoplysninger fra alle deltagere, som kan downloades eller integreres med dit CRM-system. Udnyt formularer til at indsamle værdifulde data om, hvem der deltog i arrangementet, og få en bedre forståelse af, hvilken type personer der er interesseret i dit indhold.

LinkedIn Business Manager

Ud over LinkedIn Events vil LinkedIns Business Manager give virksomheder adgang til annoncekonti, sider og “Matched Audiences”, så de nemt kan administrere bruger-/partneradgang på tværs af flere platforme. Denne funktion er blevet tilgængelig i anden halvdel af 2021 og vil være tilgængelig for alle i første halvdel af 2022. Med LinkedIn Business Manager kan virksomheder oprette målrettede kampagner rettet mod specifikke målgrupper, måle deres resultater med detaljerede analyser og indsigt og meget mere. LinkedIn Business Manager er et brugervenligt værktøj, der gør det mere effektivt at administrere virksomhedskonti på LinkedIn.

Ovenstående er nogle af de aspekter ved LinkedIn-annoncering, som er nemme at starte ud med og som ikke kræver alt for mange ressourcer. Du kan læse mere på linkedinannoncering.dk.